Program
Plan dnia
6:30-8:30
Przyjmowanie dzieci do żłobka, indywidualne kontakty z rodzicami, zabawy dowolne
8:15
Tuptaj Maluszku - gimnastyka ogólnorozwojowa
I Śniadanie - 8:30-8:45 8:45 – 9:00
Czynności higieniczne (nocnikowanie, mycie rąk)
9:00 – 9:30
Powitanki, zapraszanki – wspólny śpiew i taniec również w jęz. angielskim
II Śniadanie - 9:30 – 9:45
9:45 – 10:30
Zajęcia tematyczne (ruch, dotyk, czucie głębokie) zajęcia umuzykalniające, sensoplastyka, sensoryka – wszechstronna stymulacja, zajęcia plastyczne, ćwiczenia motoryki małej, dużej, dziecięca matematyka, „jasna sprawa czytanie to świetna zabawa”, kolorowe dźwięki – metoda kolorowych dźwięków, wspieranie dwujęzyczności.
10:30 – 10:40
Nocnikowanie, przygotowanie do spaceru
10:40 – 11.00
Spacer lub dowolne zabawy w Sali
11:00 – 11:10
Mycie rączek, przygotowanie do obiadu
Obiad I danie -11:10- 11:30
11:30- 12:00
Przygotowanie do odpoczynku.
11:40- 13:30
Sen
13:30 – 13:40
Nocnikowanie i mycie rączek
Obiad II danie -13:40- 14:00
14:00- 14:30
Zabawy edukacyjne, konstrukcyjne, dźwiękonaśladowcze przy użyciu tablicy interaktywnej i dywanu interaktywnego
Podwieczorek - 14:30 – 14:45
14;45 – 14:50
Nocnikowanie
14;50 – 15:30
Poczytaj mi ciociu
15:30- 16:30
Zabawy dowolne i inspirowane, zabawy w kącikach zainteresowań oczekiwanie na rodziców, odbiór dzieci.
Koncepcja pracy
Koncepcja pracy w Klubie "Akademia Malucha" opiera się na celach i zadaniach zawartych w Ustawie o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3.
Nadrzędnym celem naszej pracy jest wspieranie naturalnego rozwoju dziecka i przygotowanie go do dalszej edukacji przedszkolnej.
W naszej Placówce kładziemy duży nacisk na integrację sensoryczną. Do tego celu wykorzystujemy wiele urządzeń dostępnych u nas, które ułatwiają pracę z dziećmi. Są to m.in. tablica i dywan interaktywny, ścieżki sensoryczne, zabawki manipulacyjne, ścianki interaktywne, pudła sensoryczne, basen z piłkami i wiele, wiele innych.
Integracja-sensoryczna, to zdolność układu nerwowego do organizacji i interpretacji informacji dostarczonych przez zmysły oraz adekwatna reakcja organizmu na bodźce płynące z otoczenia.
Proces ten zaczyna się już w okresie płodowym i kształtuje się do około 7 roku życia.
We wczesnych etapach życia mogą pojawić się nieprawidłowości w układzie nerwowym, związane z procesem organizacji wrażeń zmysłowych tj. wzroku, słuchu, węchu, smaku i dotyku.
Jest wiele objawów zaburzeń integracji-sensorycznej takich jak: opóźnienie rozwoju mowy, nadmierna lub mała wrażliwość na bodźce sensoryczne, obniżony poziom koordynacji ruchowej, zachowania agresywne itp. Może to rzutować na całościowe funkcjonowanie dziecka, na jego rozwój emocjonalny, motoryczny, umiejętności skupienia uwagi i uczenia się.
Dlatego tak ważne jest wprowadzenie do żłobków i przedszkoli zajęć w formie zabawy z integracji-sensorycznej.
Zabawki sensoryczne mają za zadanie stymulować ogólny rozwój, dlatego są wskazane dla wszystkich dzieci, również tych, które nie mają problemów z przetwarzaniem sensorycznym.